Företaget Allente är en svensk tv-leverantör som erbjuder hela paketet när det gäller tv. Du kan titta på alla tillgängliga streamingtjänster om du har ett abonnemang hos Allente. Alla alternativ finns på webbplatsen, där du också kan se vad som är nytt när det gäller sport, serier och filmer. Som ny kund får du ofta extrafunktioner eller rabatter som förklaras på webbplatsen. Här kan du också se alla paket som Allente erbjuder, från grundläggande till mycket omfattande. Om du tittar lite på tv kan du få ett billigt abonnemang, och om du tittar mycket på tv kan du köpa alla möjliga kanaler via Allente.
Alla omdömen
Paula Cardozo
HatarAllente
PEC
Vi får starta om boxen ett antal gånger i veckan, ibland flera dagar/dag. Det står att inget nätverk hittas vilket vi anser är s-t prat, vi har bra nätverk. Dåligt.
Per-Erik Carlsson
Rosemarie Sandberg
Mikaela
Kommer titta på annan lösning med tv kanalerna, Allente har fått alldeles för många chanser.
Kent
Mikael
Efter det ringer min Sambo till till er (som står på abonnemanget) hon får då till svar att vi aldrig har haft internet från Allente.
Efter ett nytt samtal med fiberleverantör som ger mig en exakt tid då Allente har slutat leverera internet ringer jag tillbaka till er.
Nu kommer plötsligt personen på kundtjänst på vad som hänt.
Vårt kombiabonnemang som vi haft sedan 2017 med både internet och TV har någon gång för ca 2 år sedan blivit enbart ett abonnemang för TV, utan att vi fått nån info eller att priset ändrats (det skulle vi sett själva på fakturaspecifikationen).
Och nu i dag var det tydligen dags att släcka vårt internet, utan någon som helst kommunikation till oss. Och vi har ytterligare 7 månaders bindningstid kvar på halva tjänsten vi köpt men för hela priset.
Man slutar ju aldrig förvånas.
Hennawy ElHennawy
Björn Kjellström
Håll er borta från Allente och sprid det till alla ni känner! Har aldrig varit med om ett svenskt företag som verkar ha satt i system predatoriska policys kombinerat med oförmåga att åtgärda sina egna misstag, och det kommer ALLTID vara du som kund som blir lidande och får betala priset. Hade gett dem 0/5 om det var möjligt och hoppas att de går i konkurs så snart som möjligt.
Johan Thornbratt
Man måste avinstaleta och hämta den dagligen för att kunna se på tv via den.
Jag tror att jag har pratat med hela företaget. De lyssnar på mina klagomål och sedan bollar de mig vidare. Jag skall bli uppringd men ingen ringer. Jag har under ett halvt år önskat komma ur avtalet men detta tycks helt omöjligt.
Jag har anmäld dem till konsumentverket. Då blev jag uppringd av Råd och Rön som berättar att Allente är ett av de mest anmälda företagen i Sverige och att de håller på med ett reportage om dem.
Jag har även anmält till Allmännareklamationsnämnden som öppnat ett ärende mot Allente.
Till på köpet så uppgav säljaren som sålde abonnemanget att jag skulle fortsätta vara kund hos Boxer som jag tidigare var och att Boxer ägs av Allente. Detta är såklart en löngn men jag gick på det.
Varna alla ni känner Allente är ett gigantiskt bluffföretag!
Marietta
Björn
Frida Grundberg
På mitt tydliga Mail om uppsägning svarar de med ett försök att ge mig rabatt, och avslutar med att poängtera att de inte bekräftar min uppsägning! Trots att de tydligt har läst den! Är det ens lagligt?
Emil
Lennie Larsson
Den 2 maj 2023 var jag kontakt med kundtjänst för att förnya mitt avtal då mitt avtal skulle löpa ut. Blev erbjuden ”premium paketet” i 3 månader för halva priset.
Om jag inte skulle vilja fortsätta att ha ”premium paketet” skulle jag höra av mig till Allentes kundtjänst innan augusti. Frågade säljaren flera gånger.
Ringde idag till kundtjänst och sa att jag vill ta bort ”Premium Paketet” för att återgå till det paket med kanaler jag hade tidigare.
Jag blev vidarekopplade till flera olika på abonnemang avdelningen. Till sist efter 1 timmes väntan kom jag fram till en man med ”Norrländsk dialekt”. Han påstår att jag har bundit upp mig i ett helt år och hänvisade mig till ”14 dagars ångerrätt.” Ja, men varför säger era säljare att jag kan be om att få plocka bort premium paketet innan det gått 3 månader?
Då svarade han spydigt: ”Så säger aldrig våra säljare till kunderna.” Det finns en inspelning där som vi får gå genom.
Jag sa: -Det är möjligt, men det är inte särskilt svårt att redigera och klippa bort vissa stycken! ”Så fungerar det inte alls sa han då.” Han sa: ”Återkom om 1 vecka!” Jag kontaktar ”ARN”. Då svarade han mig: ”Du får kontakta vem du vill, jag bryr mig inte!”
Jag ser här väldigt många som klagar och som dessutom varit med om ”liknande problem”.
Jag kommer kontakta: Aftonbladet, Expressen och andra nyhetskällor om detta företag ”Allente”.