Sembo är en resebyrå på nätet med ett mycket varierat utbud. Företaget grundades i Sverige och växer varje dag med nya vistelser, semestrar och turer. Företaget har hundratals resebyråer och har blivit en del av Stena Line, det välkända kryssningsbolaget och färjorna. Utbudet av resor är otroligt varierande och mångsidigt. Resorna är alla kvalitetsgranskade, så du vet att alla semestrar du hittar på Sembos plattform har valts ut för att visas på plattformen. Eftersom Sembo är anslutet till Stena kan du boka resor som är billigare i kombination med en färje- eller båtresa. Sembo erbjuder en lägsta prisgaranti för de resor du kan boka på webbplatsen. Du kan också försäkra din semester direkt via plattformen så att du slipper överraskningar.
Alla omdömen
Antal omdömen: 5 Betyg:2 Service avgift Flygbolaget ändrade sina flygtider som inte passade mig och gjorde retur på hela beloppet, men vi hade köpt biljetterna vi Sembo och dem behöll 595:- i serviceavgift per biljett!
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Använd inte sembo.se Vill bara varna andra för att använda…
1
0 Du har redan röstat!
Betyg:10 Trevlig och tålmodig kundtjänst Deras teams uppmärksamhet på detaljer hjälpte oss verkligen. Sembo gav oss en stressfri upplevelse. Deras expertis och genuina vänlighet inom kundservice för resor gör att de rekommenderas varmt!
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:4 Dålig service Hej!
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:10 Bokningen är mycket snabb och resan är väl prissatt! att boka resan var snabbt och problemfritt, jag ser fram emot det! Hittills har allt ordnats perfekt med Sembo.
2
0 Du har redan röstat!
Tack för att du skickar in din omdöme!Nevruz
Dem ska debitera flygbolaget ej oss!
Thomas
Vill bara varna andra för att använda er av Sembo som mellanhand när ni bokar resa.
Dela gärna.
Vi bokade en ombokningsbar biljett tur och retur USA men på plats i USA ville vi boka om hemresan visar det sig att det inte går att boka om när man påbörjat resan, trots att man betalat 2000 kr extra för möjligheten.
När man mailar Sembo för hjälp får man detta till svar och en länk till det finstilta.
Men de kan givetvis hjälpa till att undersöka möjligheten att boka om resan för ytterligare 595 kr och eventuella kostnader som flygbolaget sedan lägger på.
Men detta gör dom inte utan att man först lägger till servicepaketet för 299 kronor.
Först därefter ger dom service.
Det här måste vara det största skämtet inom rese-bokningsbolag.
Rekommenderar ingen att använda sig av deras tjänster framöver.
Kim
Annika Köhn
För det första vill jag kunna prata svenska när jag ringer till eran kundtjänst,
Men även om jag lyckas förklara mitt ärende på engelska så förstår jag inte vad man tjänar på att boka via er? Väl på plats på Lalandia ingår inte Legoland och det hade ju blivit både billigare och smidigare att boka flygbiljetterna själv… flyget hem blev inställt och det går ett billigare Norwegian-plan hem nästan samma tid som det inställda SAS-flyget men den enda ni kunde byta till är ett annat SAS-plan som går redan vid 6-tiden på morgonen, ingen hit när man reser ensam med barn och dessutom får en av stugorna som ligger längst bort trots att man bokade redan i januari. Det ena barnbarnet blev dessutom sjuk och fick stanna hemma med sina föräldrar men trots läkarintyg kan ni bara avboka alla eller ingen utan att man ens får någon som helst ersättning?!
För det andra:
Min dotters familj reste med er till the Reef tidigare i våras och pga att hon har 4 barn skulle man betala dubbelt upp på hotellet då det inte fanns så stora familjerum vilket resulterade i att hennes äldsta stannade hemma men väl på plats på hotellet fanns det ju 6-bädds familjerum eller till och med 2-rum i ett mot ett litet tillägg.
Nej i fortsättningen reser vi utan att blanda in Sembo!
Från en tidigare trogen Sembo-resenär!
Andreas