Kiwi.com grundades 2012 i Brno i Tjeckien av Oliver Dlouhy. Kiwi.com har utvecklat unika algoritmer som resulterar i en sökning efter de billigaste flygbiljetterna på deras webbplats. På så sätt kan kunderna hitta biljetter till priser som de inte skulle kunna hitta via vanliga sökmotorer. Tanken med Kiwi.com var och är att alla ska ha frihet att resa och att kostnaden inte ska vara ett hinder. Flygresor, tågresor och bussresor kombineras för att skapa en resplan som passar kundens behov och budget. Företaget tillhandahåller också en app som gör det lättare för resenären att använda den. Det är lite svårare att kontakta företaget, eftersom du bara kan göra det efter att ha skapat ett konto eller bokat en biljett. När du har gjort dessa steg ser du kontaktalternativen i appen eller på biljetten. Du hittar ett svar på de sociala medierna, där du också har möjlighet att skicka ett meddelande.
Alla omdömen
Antal omdömen: 15 Betyg:2 Sämsta resebyrån Har ( tyvärr ) använt dom vid två tillfällen , men kan bara konstatera att det är i särklass det sämsta jag råkat ut för . Mkt svårt att få kontakt , svarar inte på raka frågor utan kommer med konstiga ursäkter , tar inget ansvar för sålda resor , betalar inte tillbaka pengar även om dom varit ansvariga för fel .. Kan bara rekommendera att hålla sig borta från detta bolag
0
1 Du har redan röstat!
Betyg:2 Aldrig mer Första och sista gången jag använder mig av Kiwi.com. man hade lovat incheckning och fick information strax innan att de inte lyckats checka in oss, vilket ledde till mycket merkostnader och stress. Näst intill omöjligt att komma i kontakt med personlig hjälp när vi missade en anslutning och behövde omboka.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Ansvarslös Rekommenderar inte att köpa flygbiljett från kiwi hemsida ta inte ansvar för resan om det händer någonting säger att de kan inte göra något det är flygbolagets fel kan inte sköta sina kunder jag had haft problem i Berlin med incheckning o missade mitt flyg på grund av flygbolagets personals o effektivt sätt frågade hjälp men de nekade och jag fick tvungen att köpa annat flygbiljett o kostade för mycket detta års resa kommer aldrig köpa flygbiljett mer från kiwi i framtiden o jag rekommenderar inte till folk
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Skit företag Hjälper ingenting. Och vägrar återbetala.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Dåligt Fick tre ombokade flyg och kunde inte kontakta dem för att byta till en annan dag än det de erbjöd. Sista dagarna på semestern blev till besvär och fick merkostnader på pga detta. Sista gången med Kiwi.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Bad company oserios företag
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Lurad av kiwi .com Jag beställde resa från sri lanka till Stockholm genom kiwi.com kommer till sri lanka flygplats och skulle chekain .dom säger att det finns ingen bokade resa .jag hade biljetter som jag visade upp .
0
1 Du har redan röstat!
Samma sak hände mig när jag skulle åka hem från Costa Rica. Hade biljett men fanns inte i systemet. Fick köpa en ny. Kontaktade flygbolaget som sa att dom inte betalat..Fick det skriftligt. Men kiwi skyller allt på mig. Akta er för dom
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Avoid to every extent if you would like to avoid extra fees and costs This is just a plain and bad service that comes with hidden fees and costs. Do NOT look at the price given since you are sure to be charged extra at one time or another. I would suggest using a more reliable service or book directly the service provider like the airline or such. Beyond bad is all I can say. No understanding at customer service around the issues I have complaint about and tried to be refunded for. Avoid and once again avoid.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 KATASTROF och OSERIÖS bolag Får inte pengarna tillbaka trots kiwi.com garanti och hittade på en resa som inte fanns!!!!0 i betyg
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:10 Bli lurad , rekommanderat ej Har bokat bilijetter till Asia. När var på Arland fick veta att bolaget(kiwi.com) har bokat biljetter separat. Kiwi Hade ej skickat till Arlanda vår genomgående biljetter. Så vi Kunde inte åka till land som vi önskade. Även har inspelade film att vad Arlanda personal har samma erferanhet från Kiwi. Enligt Arlanda personal vi är inte enda person som bli lurad från Kiwi. De säger att kiwi alltid gör så. Fick ingen återbetalning, fast der var inte vårt fel. . Aldrig boka hos kiwi. Helst rekommenderat bokar inte via detta bolag. Väldig dåligt bolag. Förstör din semester.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Inte nöjd Fick hjälp sen. Det var en av resan som var sent och då fick jag ingen hjälp i tid då jag inte hade garantin. Köpte resan från en annan webbsida. Efter att jag hade köpt resan så fick jag hjälp med en ny resa. Nu har jag två resa med samma tid och namn och plats. Känner mig lurad och aldrig haft så här mycket stress för en resa. Kommer aldrig köpa resan med kiwi.com.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Glöm att du får din pengar tillbaka! Jag skriver här samma som jag skrev till Trustpilot: Totally not serious company! Avoid it! They book the ticket to you but there will be no ticket and they recommend you to not to mention that you have booked via Kiwi and not to say that you are leaving the plane on the first stop and not the last one.
0
0 Du har redan röstat!
Har bokat bilijetter till Asia. När var på Arland fick veta att bolaget(kiwi.com) har bokat biljetter separat. Kiwi Hade ej skickat till Arlanda vår genomgående biljetter. Så vi Kunde inte åka till land som vi önskade. Även har inspelade film att vad Arlanda personal har samma erferanhet från Kiwi. Enligt Arlanda personal vi är inte enda person som bli lurad från Kiwi. De säger att kiwi alltid gör så. Fick ingen återbetalning, fast der var inte vårt fel. . Aldrig boka hos kiwi. Helst rekommenderat bokar inte via detta bolag. Väldig dåligt bolag. Förstör din semester.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Lurad Boka INTE via kiwi, man blir lurad. Fullt av dolda avgifter. Flygbolaget ställde in en resrutt och ville ha mer betalt för att boka på mig på samma resrutt. Kiwi vägrade betala tillbaka för resan. Vad ni än gör, boka INTE via Kiwi!!!
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Lurad av Kiwi.com Vi blev stående i Edinburgh på resa till Göteborg från London. Flyget som tog oss till Edinburgh var sen och vi hann inte med flyget till Göteborg. Först gick det inte att kontakta Kiwi, när vi väl fick kontakt ville de ha pengar för att boka om, vi betala extra för ombokning varför resan sedan inte gick igenom, för att sedan bli erbjudna en riktig dålig resa fortfarande till ett högre pris som vi skulle betala. Resan var för dagen efter. Inget hotell, inget flyg, det enda vi fick var ligga ute med än mer pengar. Skojarbolag.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:10 Bra villkor för avbokning. Eftersom Kiwi har bra villkor när det gäller avbokning och återbetalning av flygresor, älskar jag att boka mina resor via Kiwi.com. Jag kan rekommendera den till alla som reser mycket!
0
4 Du har redan röstat!
Tack för att du skickar in din omdöme!Håkan
Linda Degerman
Orifjon
Anna Nilsson
Bengt Mikael Johansson
Gani Khusanov
aldrig mer köpa via kiwi.com
web sidan,support funkar inte,aldrig svarar på mejl
Alf
och dom vägrar att betala tillbaka pengarna
Vi var tre stycken som skulle åka hem så
Det blev en dyr resa för att vi blev tvungen att köpa tre nya biljetter på ett annat bolag.
Samma sak hände mig när jag skulle åka hem från Costa rica. Skit bolag som dessutom vägrar acceptera att dom gjort fel. Fick också köpa en ny biljett
Rickard Möllerström
Diana
Frishta Azamy
Nazia
Evelyn
Frishta Azamy
Lurad
Alvaro Diaz
Joren