Sinch är ett företag inom digital kommunikation och mobilt engagemang som tillhandahåller tjänster, produkter och lösningar för att koppla samman företag med sina kunder över flera kanaler. Företaget tillhandahåller meddelandetjänster som inkluderar SMS, MMS, WhatsApp, Facebook Messenger och Instagram, bland andra, som kan integreras via dess API, vilket gör det möjligt för företag att upprätthålla omnichannel-konversationer med kunder genom en enda integration.
De tillhandahåller också SMS-verifieringstjänster för att säkra kundsystem, förbättra konverteringsgraden och minska kundbortfallet. Användningsområdena sträcker sig från meddelanden i alla mobila kanaler, till att interagera med kunder i realtid, till att förbättra kundsupport och kundnöjdhet.
Utöver meddelandetjänster erbjuder Sinch även röst och video, e-post, nummer och anslutningsmöjligheter, verifiering och applikationstjänster. Bolaget förvärvade Pathwire för att addera robusta e-posttjänster till sitt erbjudande, inklusive verktyg och API:er från Mailgun, Mailjet och Email on Acid, som tillsammans skickar över 250 miljarder e-postmeddelanden per år.
Sinch har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och kontor runt om i världen, inklusive Atlanta, USA och Singapore, och betjänar ett brett spektrum av branscher och affärsbehov och har partnerskap med några av världens ledande företag, inklusive Microsoft, Lyft och Dell.
Alla omdömen
Antal omdömen: 0
Tack för att du skickar in din omdöme!