Glamira är en smyckeswebshop med internationell prägel som säljer snygga ringar, halsband och armband över hela världen. En av de speciella sakerna med företaget är den berömda socialisten Sylvie Meis kollektion. Hon har själv designat en uppsättning örhängen som finns till salu i Glamira-webbutiken. En annan unik egenskap är möjligheten att anpassa smyckena efter din egen smak och dina behov. Webbutiken har utvecklat en programvara för detta ändamål, så att du själv kan skapa de nödvändiga designerna via webbplatsen. Företaget är främst specialiserat på att designa och sälja förlovnings- och vigselringar. Dessa finns i mellansegmentet men också i det högre segmentet, där unika material och diamanter används. Eftersom det kan kännas osäkert att göra ett dyrt köp på internet har Glamira byggt in några garantier för sina kunder. De har en 100 % nöjdhetsgaranti och alla leveranser är gratis försäkrade så att omedelbara åtgärder kan vidtas i händelse av skada. Mer information om ädelmetaller och ädelstenar hittar du på ett överskådligt sätt i webbutiken, där du också kan hitta rabatter eller kontakta kundtjänsten.
Alla omdömen
Antal omdömen: 3 Betyg:2 FALSK FÖRETAG Detta är så tråkigt att behöva skriva detta men alla måste bli medvetna om hur falsk företag Glamria är.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 VARNING FÖR DETTA FÖRETAG! 🚨 Jag måste uttrycka min djupa besvikelse och frustration med Glamira. Vår erfarenhet har varit oerhört stressig och har negativt påverkat en av de mest betydelsefulla tiderna i vårt liv – vår bröllopsplanering. Det enda vi efterfrågade var en återbetalning för en felhanterad order, en begäran som kontinuerligt ignorerats genom att företaget kringgått och pratat runt ämnet.
1
0 Du har redan röstat!
Betyg:10 Perfekt! Detta är min andra beställning från Glamira och jag är återigen mycket nöjd. Den här gången beställde jag en ring. Den passar perfekt och är otroligt vacker och perfekt färdigställd.
0
0 Du har redan röstat!
Tack för att du skickar in din omdöme!William
Vi beställde två st förlovning ringar för över 8000kr. Det stod att leverans tiden är cirka en månad. Vi har nu väntat över 3 månader och ännu har vi inte fått våra ringar!
Vi har skrivit flera gånger till Glamria via mejl eftersom telefon numret som dom har är ett falsk nr som man ej nå fram på. Gång på gång så lovar dom att ringarna är på väg och att vi bör ha tålamod.. sån tålamod som vi har haft ska vi inte ens nämna här.
Dom uppgav ett falsk spårningsnummer som verkar inte stämma överens med någon fraktbolag. Vi har ringt alla fraktbolag som finns men ingen känner till denna spårningsnummer.
Och vi har krävt att makulera ordern och få återbetalning men dom VÄGRAR att makulera eller göra en återbetalning! Så nu har vi blandad in ARN i hopp om att få tillbaka få våra pengar. Detta är en lång process och vi väntar fortfarande på återbetalning.
Jag avråder alla som har tänkt eller vill beställa från Glamria (GÖR DET INTE!)
Philipp Rosie
Problemen började direkt med vår första beställning där en ring levererades, men som efter sparsam och försiktig användning plötsligt gick sönder, ringen delade sig och diamanter ramlade av. Efter mycket om och men lovade Glamira att reparera ringen, men istället blev situationen värre när vi fick tillbaka fel ring. Ännu mer frustrerande var upptäckten att vår ursprungliga ring hade skickats felaktigt till en annan kund. Trots löften om att detta skulle åtgärdas, lämnades vi i en oändlig väntan.
Kommunikationen med Glamiras kundservice har varit både frustrerande och ineffektiv. Våra upprepade försök att uppnå en lösning på vårt problem har bemötts med generiska svar och en uppenbar ovilja att adressera kärnfrågan – vår begäran om en återbetalning. Istället har våra önskemål kontinuerligt avfärdats, medan företaget istället fokuserat på irrelevanta lösningar som inte alls möter våra behov eller önskemål.
Trots att vi gav Glamira flera chanser att korrigera fel och uppfylla vårt enkla krav på en återbetalning, har varje försök mötts av förhalningar och en brist på konkreta åtgärder. Det är chockerande och helt oacceptabelt att ett företag som påstår sig värdera kundnöjdhet och servicekvalitet uppvisar en sådan brist på transparens och ärlighet.
Jag känner mig tvungen att varna andra kunder om vår erfarenhet. Vad som borde ha varit en tid fylld av förväntan och glädje inför vårt bröllop har istället blivit en källa till betydande stress och besvikelse. Jag kan inte rekommendera Glamira, med tanke på deras bristande professionalism, ineffektiva kundservice och totala misslyckande med att ta ansvar. För de som överväger Glamira för sina smycken eller för betydande händelser i sina liv, uppmanar jag er att noggrant överväga ert beslut.
Dessutom vill jag påpeka att jag har betalt för reparationen av en ring som jag inte har, utan även för en reparation som jag inte vet har blivit gjord. Drygt 6500kr har de i sin ägo som är mina, en summa för både ringen och reparationen, vilket lägger till ytterligare en nivå av frustration och besvikelse på denna redan oacceptabla situation.
Kaysa
Allt är perfekt!