Extra Optical grundades som ett svar på den traditionellt överprissatta glasögonmarknaden och står ut som en betydande omstörtare inom glasögonsektorn. De lanserades 2010 och är stolta över att vara pionjärer inom glasögonhandel online i Norden. Med ett åtagande att tillhandahålla glasögonlösningar som är enklare, billigare och snabbare har Extra Optical snabbt positionerat sig som en av de ledande glasögonbutikerna online i Skandinavien. Deras affärsidé kretsar kring att stärka konsumenten. Efter en synundersökning kan kunderna bekvämt beställa glasögon online, vilket garanterar en enkel och säker transaktion. Varumärkets sortiment vänder sig till män, kvinnor och barn och täcker ett brett spektrum från progressiva glasögon och läsglasögon till sportglasögon och blåljusglasögon. För att tillgodose kundernas olika smaker har de prestigefyllda varumärken som Ray-Ban, Oakley, Armani, Polo och Michael Kors, bland andra. Extra Optical erbjuder också en unik funktion – ett digitalt provrum – som förbättrar shoppingupplevelsen online. Extra Optical har sitt huvudkontor i Norge och har expanderat till fem länder där man utmanar traditionella kedjor både vad gäller pris och utbud. Filosofin bygger på transparens, inköp direkt från asiatiska och italienska tillverkare och uteslutande av kostsamma mellanhänder.
Alla omdömen
Antal omdömen: 1 Betyg:10 Spännande Jag har idag beställt ett par progressiva glasögon från Extra Optical för 1.700SEK. Bågen kostade runt 400SEK. DessförInnan gjorde jag en synundersökning hos synsam. Det pris de erbjöd var dels ett ”paketpris”med något sämre glas än deras prestigeglas Essilore av bästa bästa. 4.400 SEK. De begärde för Essilores bästa 7.600 SEK med en båge av medelkostnad 990SEK. Jag ringde till Extra Opticals kundtjänst och fick mycket bra svar och vägledning. Det ska bli spännande att ”se” (sic!) hur det blir när jag får mina glasögon
0
0 Du har redan röstat!
Tack för att du skickar in din omdöme!Ronnie Granath