1/5
BETYG: 2/10
(1 omdöme)

Alla omdömen

    Antal omdömen: 1
  1. Betyg:

    2
    Kunden har alltid fel
    Kunden har alltid fel…

    En butik som ser fräsch och bra ut med en försäljare som är din bästa vän tills du gjort köpet. Innan du gjort köpet så svarar man på mail och samtal inom 10 min, skulle du vilja komma i kontakt efter köpet med ett service/garantiärende så ignorerar dem dig tills du förhoppningsvis gett upp.Vi snackar alltså om att de inte svarat på 15-20 samtal över loppet av 4-5 dagar och säkert 10 mail.

    Köpte en Viarelli picollo som bara strulat…
    Första som la av efter ett par dagar va blinkers som tog dem 2 veckor att fixa efter enormt mycket tjat från min sida, är helt övertygad om att moppen fortfarande hade varit kvar på verkstaden om jag inte varit på dem. I samma veva säger jag till att moppen tappat hastighet dvs när det är cirka 60 % kvar av batteriet så ligger moppen på 22km/h och går inte snabbar, något både försäljaren och mekanikerna va överens om att det inte skulle vara så. Detta åtgärdas dock inte denna gången då de inte kan hitta felet.

    Felet med tappad hastighet fortsätter och jag filmar under körning för att visa problemet och dagen efter kör jag upp och visar detta till dem varpå de kliar sig i huvudet och säger näää så ska det inte vara… De lovar att återkomma dagen efter..

    Dagen efter får jag följande mail:
    ”Vi har nu pratat om ditt ärende med A….. som är eftermarknads- och service/mekaniker chef här.
    Enligt alla tester så är det inget fel på din moped.
    Att kraften falnar efter ett par mils körning är helt normalt, han jämförde med en regnvattentunnasom är full, man har ett högre tryck i början när den töms, därefter så minskar trycket uppifrån och flödet blir mindre.Så fungerar det med lithiumbatteri också”

    Samma personer som säger att det inte ska vara så dagen innan säger dagen efter ehhh jo klart det ska vara så..

    Detta leder till att jag kör upp till stället och får ett utbrott framför andra kunder och i den vevan kommer det fram någon chef som säger jo det ska visst vara så trots att våra egna mekaniker säger att det inte ska vara så… Jag får dock ett nytt batteri och i stundens hetta lovar jag att ge mig om det är samma problem med nya batteriet.

    5 dagar senare skickar jag följande mail: ”Batteriet jag fick nu senast va ännu sämre, jag tappar till 23/24 redan efter 1 mil!!!!
    Jag kommer komma in någon dag i vecka 44 (då jag har lov) och hade då uppskattat om det finns en lösning annars kommer jag vill ha en ny moped då detta är tredje gången jag är inne med samma problem.”
    Svaret som kom 5 dagar senare:

    ”Hej
    Jag pratade med P…. som gav dig ett nytt batteri,han sa att ni var överens om att skulle detta batteriet också tappa i kraft på samma sätt så accepterade du att det är så.
    Mvh
    Motorsweden”

    Förutom allt detta så har nu laddaren börjat strula då den slutar ladda batteriet efter ett tag och man måste trycka på batterindikatorn för att gå igång laddningen igen…

    SÅ MED ANDRA ORD! Dina bästa vänner tills du handlat efter det skiter dem i dig och allt är ditt eget fel så vad du än gör så HANDLA inte här, har du tänkt handla moped och motorsweden är ditt enda alternativ, BRÄNN PENGARNA och njut av att de inte kommer få en enda krona av dig, hade jag vetat allt detta innan då hade jag bränt mina pengar det kan jag lova er!

    0

    0

    Du har redan röstat!

    Svara

Skriv en omdöme

E-postadress och beställningsnummer kommer inte att publiceras. Obligatoriska fält är markerade med *.

Jag godkänner användarvillkoren och sekretesspolicyn genom att publicera denna recension. Jag förklarar också att jag har haft en faktisk erfarenhet av detta företag.
Tack för att du skickar in din omdöme!

Motorsweden

Motorsweden är verksamma inom området lätta fordon. Med en omfattande online-närvaro på motorsweden.se vänder de sig till entusiaster och pendlare som letar efter olika transportmedel. I sortimentet finns mopeder, elmopeder, motorcyklar (MC), ATV, crossmotorcyklar, mopedbilar, elscootrar och minivans (minifordon). Motorswedens tillväxt på marknaden är anmärkningsvärd, med en mix av egna märkesfordon och fordon från globalt erkända tillverkare. Företagets engagemang återspeglas i produktsortimentet, där tonvikten ligger på kvalitet, värde och design. Tack vare sin strategi med direktinköp från leverantörernas fabriker, kombinerat med bulkinköp och samarbete med flera internationella inköpsorganisationer, säger sig Motorsweden kunna bibehålla en god konkurrenskraft.

Dela den här sidan

Omdömen om detta företag

Här kan du läsa autentiska recensioner från andra om deras erfarenheter av Motorsweden. Det genomsnittliga betyget 2/10 är baserat på 1 verifierad omdöme med 1 av 5 stjärnor.

Läs fler omdömen:

Kommer du också att skriva en omdöme?

Läs alla recensioner och betyg om Motorsweden för att ta reda på om detta företag uppfyller dina behov. Det kan vara intressant att till exempel veta om du har garanti och vilka rättigheter du har. Många företag ger ofta rabatter eller rabattkoder, andra gör det inte. Recensionerna kan också ge en god uppfattning om tillförlitligheten hos Motorsweden.

Om du redan är bekant med det här företagets tjänster, inbjuder vi dig att lämna en recension. Genom att göra det hjälper du andra att få en bra uppfattning om tjänsten, priser, rabatter och leveranser. Både positiva och negativa recensioner bidrar till ett helhetsintryck av ett företag. Alla recensioner kontrolleras för autenticitet och språkanvändning.

Läs omdömen och se Motorsweden

Motorsweden

För att ge dig en bättre service använder vi cookies och liknande tekniker. Cookies tillåter oss och tredje part att spåra ditt internetbeteende på vår webbplats. Om du fortsätter att surfa på vår webbplats antar vi att du godkänner detta. Vill veta mer? Läs vår Sekretesspolicy.