Miinto är enligt sin webbplats en snabbväxande modeplattform online i Europa som strävar efter att erbjuda den mest kundcentrerade modeupplevelsen. Miinto grundades 2009 av skolkamrater och deras mission är att sammanföra modemedvetna konsumenter med världens bästa butiker och varumärken genom att erbjuda ett brett urval av premium-, lyx- och noggrant utvalda lokala varumärken som skräddarsys efter varje individs smak och behov. Alla plagg på plattformen är noggrant utvalda och skickas från världens ledande modebutiker, vilket gör att några av världens bäst klädda människor står i centrum för företagets affärsmodell. Sedan starten har företaget strävat efter att sammanföra kräsna kunder med världens finaste varumärken och butiker. Miintos unika affärsmodell syftar till att hjälpa traditionella butiker att blomstra i den digitala tidsåldern. De väljer noggrant ut butikspartners för att erbjuda sina kunder ett brett utbud av premium-, lyx- och lokalt tillverkade varumärken. I sin strävan efter ett mer ansvarsfullt modearbete använder Miinto befintliga marknadslager, vilket resulterar i en minskning av onödig produktion. De har också integrerat The Vintage Bar, en marknadsplats för second hand-mode som förvaltas av samhället, vilket ytterligare understryker deras engagemang för second hand-mode. Dessutom har Miintos enorma urval av dam-, herr-, barn-, sportkläder och accessoarer från över 2 000 olika varumärken i hela Europa, inklusive lyxmärken som Balenciaga, Gucci, Prada och många lokala varumärken, gjort det till en av Europas största modeportaler online.
Alla omdömen
Antal omdömen: 0
Tack för att du skickar in din omdöme!