Paula’s Choice är ett globalt verksamt företag som främst bedriver näthandel med hudvårdsprodukter från egen produktion. 1995 började grundaren Paula Begoun sälja sin egenutvecklade hudvårdskosmetika på nätet. Begoun har varit verksam i USA under lång tid och kom enligt egen utsago på idén att marknadsföra sina egna hudvårdsprodukter efter att hon genom egen erfarenhet upptäckt att man i de tidigare vanliga produkterna ofta använde fel sammansättning av ämnen för vissa hudtyper. Varumärket annonserar att det aktivt samarbetar med forskning för att skapa produkter som på ett hållbart sätt lyckas åtgärda ett brett spektrum av hudproblem. I nätbutiken kan kunden bestämma vilken hudtyp och vilket problem han eller hon har, och lämpliga produkter föreslås därefter. Den europeiska filialen av nätbutiken har sitt säte i Nederländerna. På företagets webbplats kan man inte bara se och beställa företagets mest varierande artiklar direkt, utan man får också bakgrundsinformation om de mest varierande ämnena inom hudvård via artiklar som är skrivna i stil med en blogg. Här diskuteras motsvarande problemområden och kunden får förslag på egna produkter som kan lösa problemet.
Alla omdömen
Antal omdömen: 0
Tack för att du skickar in din omdöme!