Opodo är en av de mest populära reseleverantörerna i Europa och erbjuder skräddarsydda erbjudanden bestående av kombinationer av flyg och hotell och sparar mycket pengar. Kunderna drar nytta av en enkel och bekväm bokningsprocess, utmärkt valuta för pengarna och ett brett internationellt utbud av hotell och flygbolag samt tusentals biluthyrningsföretag. Dessutom kombinerar Opodo även vissa innovativa tjänster som Opodo Prime, ett prenumerationsprogram som ger kunderna attraktiva rabatter och kampanjer. Opodo är en del av eDreams ODIGEO-koncernen, som i sin tur är en av världens ledande reseföretag på nätet. Genom sina kanaler betjänar eDreams nästan 20 miljoner kunder världen över varje år. Opodo erbjuder en snabb och tydlig webbsida med många intressanta funktioner, bland annat reseförsäkringar och bilförsäkringar som är värda att nämna. Värt att nämna är också AirTools-tjänsten, som hjälper användarna att hitta de bästa priserna beroende på budget, preferenser, destinationer och tidsramar. Till detta kommer en kundtjänst som ger ständig support före, under och efter resan.
Alla omdömen
Antal omdömen: 3 Betyg:2 Ingen återbetalning Fick betala för en väska på 20 kg två gånger men fick aldrig pengar tillbaka.
0
1 Du har redan röstat!
Betyg:2 Varning för Opodo Varning! Boka inte resor via Opodo! De avbokade vårt 1:a flyg mellan Amsterdam och Edinburgh. De ombokar samtidigt till ett mycket senare flyg. Vi kontaktar Opodo för hjälp att boka ett tidigare flyg än ombokningen.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Återbetalar endast en bråkdel, utan förklaring och möjlighet till kontakt. Beställde en tur och returresa för två personer den 4/8 2023 och betalade över 7000 kr med kreditkort. Dagen därpå fick jag meddelande om att returresan inte kunde bekräftas och att en återbetalning skulle ske. Återbetalningen var på 2100 kr vilket jag inte anser vara en rimlig kostnad med tanke på vad jag betalade. Jag har inte själv gjort någon ändring av resan. Det står ingenstans var jag kan få tag på någon serviceperson inom företaget. Är detta ett blufföretag, eller???? Rekommenderas verkligen inte. Helt värdelöst om man inte kan kommunicera med någon om sin resa.
0
0 Du har redan röstat!
Tack för att du skickar in din omdöme!Nikola Trlin
Anja Zweck
Vi är tydliga med att vi inte vill ändra 1:a delen från Sthlm- Amsterdam, utan endast Amsterdam-Edinburgh. Kommunikation sker både skriftligt och muntligt.
Vi får besked att Opodo godtar avbokningen och pengar återbetalas. Vi utgick från att avbokningen var enligt önskemålet, dvs. endast Amsterdam-Edinburgh avbokades och Stockholm-Amsterdam var kvar i bokningen. Detta antagande bekräftades av att bokningsinformationen i appen stod kvar som tidigare. I appen var bokningen bekräftad och det kom även strax innan resan- information om flygförsening och gateändring.
Pengarna som betalades tillbaka användes till att själva boka ett tidigare flyg med Easyjet-det flyg vi önskade hjälp från Opodo att boka men ej fick respons på av dem.
Vid incheckning på Arlanda fanns vi inte med som bokade! Vi kom inte med flyget till Amsterdam. Vi uppmanades ta kontakt med KLM, vi försökte men fick ingen kontakt. Vi satt själva en lång tid och googlade på flyg, för att lösa situationen utan att lyckas. Med stor desperation vände vi oss till en resebyrå på Arlanda. De hjälpte oss boka ny resa, med utresa samma dag. Detta ledde till att vi fick bekosta ny flygresa till Edinburgh via Paris, med väntetid på 5 timmar i Paris. Vi landade i Edinburgh efter kl 22 den 31/8. Detta innebar att vi förlorade över 8 timmar av tid i Edinburgh.
Så besvikna över situationen, framför allt kommunikationen från Opodos sida. Framgick ingenstans att DE troligtvis avbokade hela resan avseende bokningsreferens 11433493419 utan vår vetskap. DE tillät att vi bokade ny resa (flyget från Amsterdam till Edinburgh med Easyjet) vilken vi inte kunde nyttja med tanke på att vi blev strandsatta i Stockholm. Opodo orsakade merkostnad på nästan 6000 kr/person för att kunna fullgöra resan plus att vi förlorade nästan en hel dag i Edinburgh.
Vi kräver en ersättning för merkostnaden som Opodo orsakade MEN omöjligt att få kontakt med! Ingen svensk customer service! Chatten-vill att man turboskriver annars vill de avbryta chatten! Ringer customer service i Storbritannien- kommer inte vidare då de ej känner igen kreditkortet som användes vid betalning av bokningen!!!!
Opodo gör allting omöjligt!
Kerstin Edlund Söderström