Euroflorist grundades 1982 i Sverige som Svensk Blomsterförmedling och dess uppdrag är att förenkla blomsterförsändelser över hela världen. Euroflorist samarbetar med lokala blomsterhandlare över hela världen, så att blommorna är färska längre. I Euroflorists nätverk finns det mer än 54000 blomsterhandlare över hela världen. För varje tillfälle kan du beställa buketter som sedan tillverkas och levereras av närmaste partner. I Nederländerna har Euroflorist en Thuiswinkel Waarborg. Kunderna kan enkelt se och beställa hela sortimentet på webbplatsen.
Alla omdömen
Antal omdömen: 10 Betyg:2 Utebliven leverans men full betalning?! Beställde blombud på söndag som skulle levereras på tisdag (tidigast möjliga datum). Leveransen uteblev på tisdag, fick ingen info om detta. Leveransen uteblev även på onsdag och därefter behövde blommorna kasseras. Jag kontaktar kundservice för att kräva återbetalning och får information att jag inte har rätt till det. Jag har under leveransprocessen inte blivit informerad eller kontaktad en enda gång och min beställning är inte levererad. Detta ska jag betala för?! Otroligt missnöjd med detta, kommer aldrig mer beställa från Euroflorist! Råder ingen! Blommorna skickades dessutom
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Besvikelse Ångrar så att jag inte läst alla omdömen innan jag gjorde en beställning. Leveransen ställdes in och enligt Euroflorists har ett mail skickats ut. Inget mail har nått mig men all annan mailkontakt har gått igenom. Anser att man bör försäkra sig om att kunden verkligen nåtts av informationen så att det går att ordna på annat sätt. Ingen kompensation alls, slutar svara på mail. Verkar som att Euroflorist inte vill ha nöjda kunder. Välj andra blomsterbud än detta! Besviken kund.
1
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Försenad leverans, slokande blommor Jag beställde en bukett till min mosters 94-årsdag. Euroflorist glömde kvar buketten på lagret, vilket de upptäckte efter en halvtimme, men orkade inte rätta till. Istället delades buketten ut kvällen därpå. Blommorna slokade då rejält. Jag blev erbjuden ersättning för leveranskostnaden (ca 25%av totalbeloppet). Jag begärde ersättning motsvarande 50% av totalbeloppet, vilket jag menar är rimligt. Euroflorist vägrade betala detta om jag inte skickade foto på buketten. Detta var som de flesta kan förstå inte möjligt eftersom min 94-åriga moster inte klarar att hantera mobilkamera och mms. Kundtjänst meddelade att de ”erbjuder” två leveransförsök och slängde sedan på luren. Jag behövde inte två leveransförsök eftersom mottagaren fanns på plats hemma och väntade på sin bukett på födelsedagen.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 2 Buketter båda med gamla och ruttna blommor Fick en födelsedags bukett till min 65 -årsdag.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Aldrig mer! Min bukett är levererad och adressaten är bortrest.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Bristande leverans och kundservice hos euroflorist Jag har haft en mycket dålig upplevelse av att handla med Euroflorist. Det hela började när jag skulle skicka ett blombud till en släkting som fyllde år. Trots att jag gjorde beställningen i god tid gick en hel vecka utan att blombudet skickades till den avsedda destinationen. Jag försökte vid upprepade tillfällen kontakta deras kundservice enligt de öppettider som var angivna på deras hemsida, men jag fick aldrig något svar.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Uselt Otroligt besviken. Beställde blommor för nästan 800kr. Leveransen från Knutpunkten i Helsingborg var katastrofal, budet vände upp och ner på buketten så vattnet rann ut på golvet, förstörde kortet och lotterna, och blötte ner chokladpaketet.
0
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 BLUFF FÖRETAG! VARNING! BLUFF FÖRETAG! Beställ absolut inte från Euroflorist, de kommer stjäla dina pengar och INTE leverera! DE SLÄNGDE MIN PRESENT!!! Jag köpte blommor och choklad för över 700 kr till en av mina anställda på hens 50 års dag.
1
0 Du har redan röstat!
Betyg:2 Uselt Uselt! Bukett beställdes 22/12 men ännu ( 29/12) har ingen bukett levererats!!!! De sms;ar dock varje dag att leveransen är försenad! Man funderar på om bukett någonsin kommer leveras?
0
2 Du har redan röstat!
Betyg:2 Besviken Beställde en julblomma – en amaryllis i hattask med mossa & tomte + en ask chokladhjärtan. Vad som levererades var en amaryllis i en billig terrakottakruka, lite dekorationer, ingen mossa och en påse chokladtryfflar. Såg lite ledsamt ut och reflekterade inte 470 kr. Klagade hos Euroflorist som svarade snabbt, men som inte tog ansvar för den dåliga kvaliteten. Det blir den lite dyrare Interflora nästa gång – då får man ju i alla fall det man betalar för och ordentlig kundtjänst!
0
0 Du har redan röstat!
Tack för att du skickar in din omdöme!Alexandra
från Malmö ( till Stockholm) och på det två leveransförsök utan att leverera. Bra för miljön, inte! Ni bör verkligen tänka om.
Aleksandra
Katarina Elofsson
Charlott Axenström
Buketten var fin 1 dag, sedan dog blomma efter blomma. Efter 4 dagar var buketten vissen. Givaren kontaktade Euroflorist efter 3 dagar. De återkom aldrig utan hon fick ringa och ligga på och tillslut så skulle jag få en ny bukett. Jag fick så den nya buketten. Pionerna är fina men Irisblommorna var ruttna efter 1 dag.
Trist när båda buketterna inte har friska blommor. Bor i Nacka.
Pia Carlsson
Har aldrig varit med om att man inte kollar upp att adressaten är hemma och kan ta emot blommorna. Nu har det visat sig att adressaten är bortrest.
Beställde via nätet en vårbukett ”glada tulpaner”. I formuläret fanns endast två alternativ att kryssa i, antingen en morgonleverans med Earlbird eller en kvällsleverans med Best delivery och jag valde kvällsleveran. Tidigast fyra dagar efter beställning var det datum som gick att välja.
Nu har tulpanerna blivit levererade och ingen är hemma på en vecka. Lagom så glada kommer de att se ut när min goda vän får dessa.
Aldrig mer kommer jag att beställa härifrån! Så otroligt besviken!
Herman
Till sist skickade jag en förfrågan till deras kundsupport för att fråga om statusen på min order och fick då reda på att godset inte hade levererats, utan istället hade fastnat i en av deras terminaler. Det som verkligen gjorde mig besviken var att jag fick reda på detta först när jag själv tog initiativ och kontaktade dem.
Resultatet av detta var att de annullerade min order, återbetalade pengarna och erbjöd mig en 20% rabattkupong till mitt nästa köp. Även om jag uppskattar återbetalningen kan jag inte låta bli att känna mig mycket besviken över servicen och kommunikationen från Euroflorist. Att tro att en rabattkupong på 20% skulle få mig som kund att bli sugen på att handla där nästa gång är helt fel. Jag kommer hädanefter att handla blommor hos andra aktörer som har en bättre kundupplevelse och service.
Ada
Och så blommorna. Jag tror de varit ute och plockat gran/tallkvistar med lite annat En ros som visslade dag två och två andra blommor som visslade redan dag ett. Nu 5 dagar senare är den dyra buketten en stor klump av kvistar och två ganska torra amaryllis.
Otroligt besviken, kommer aldrig handla från Euroflorist igen eftersom man råkar ut för så otroligt dålig kvalité och kompetens.
Har varken fått kompensation eller ens en ursäkt.
Bella
1) De RINGER INTE mottagaren för att meddela att de har blomleverans. De kollar varken om de är hemma eller boka eventuell tid för leverans – detta resulterar givetvis i att de inte kan leverera. De förväntas sig att människor bara ska sitta hemma och vänta på ett bud som man INTE vet ska komma?
2) De skriver i mail att de ringer på dörren och om ingen är hemma så ger de upp dvs. de ringer inte mottagaren men de ringer heller inte avsändaren! De hade enkelt kunnat ringa mottagaren som vore det självklara första alternativet. Men om även detta vore så omöjligt, då ringer man AVSÄNDAREN. Jag hade då hellre tagit emot paketet så att jag då kan leverera personligen själv eftersom de är INKAPABLA att göra sitt jobb – ett blom bud innebär att ni ska LEVERERA blommor. Det är OMÖJLIGT att lyckas med detta om ni varken ringer mottagaren eller avsändaren!
3) Om ni vägrar ringa varken mottagaren eller avsändaren så kan man ÅTMINSTONE lämna blommorna och chokladen utanför dörren men nej, de slängde de istället. De skriver detta till mig i ett mail utan någon som helst skam. Ni slänger mina pengar i sjön med andra ord? Åtminstone om de låg utanför dörren fanns det en liten chans att han skulle få presenten när han är hemma igen men nej, ni tog ifrån oss även den möjligheten. Ni gjorde absolut INGENTING för att försöka leverera.
4) Sist men inte minst, om man inte lyckas leverera första gången så gör man fler försök helt enkelt. Enkelt lösning är ju att ringa och boka en tid, skicka ett mail, smsa? Vad som helst?! Men nej – de gjorde INGENTING. Slängde blommorna och chokladen gjorde de. Jag tror, att de inte ens gjort det. Jag tror att de låtsas skapa ett ärende och helt enkelt aldrig skapar blommorna och sedan påstår att de försökt leverera. Mottagaren säger att de inte försökt, hur kan ni bevisa att det ens gjorts ett leverans försök? När ni varken ringer, mailar eller smsar avsändaren eller mottagaren?! När ni inte så mycket som kan lägga det utanför dörren.
5) Sist men inte minst, i en sådan fruktansvärd situation kan man då alltså göra ett nytt försök eller så kan man återbetala kunden eftersom NI HAR MISSLYCKATS med ert jobb och hela anledningen till att er verksamhet existerar. Men nej, vi fick varken fler försök eller en återbetalning.
UNDER ALL KRITIK. Kommer absolut aldrig beställa från er igen och hoppas INGEN annan gör det heller för ni bokstavligen slänger era pengar i sjön. Och om ni har någon viktig dag som begravning, födelsedag, bröllop eller annat så har ni dessutom besvikelse både från er och de som hoppades på att bli uppvaktad. Beställ från Interflora istället som ALLTID ser till att ringa och boka tid osv. tills leveransen är gjord.
EUROFLORIST ÄR ETT BLUFF BOLAG. BOJKOTTA!!!!!
Maria
Becca